Loes en Stijn in Kigoma

Tuesday, August 07, 2007

Internet, een fiets en de Chinezen

Hoe is het mogelijk dat een mens met de kleine dingen des levens zo content kan zijn.

Sinds vrijdag is mijn leven in Kigoma zoveel aangenamer geworden. Ik heb eindelijk internet op mijn bureau. Sinds een week is het mogelijk om ADSL internet te installeren in het hartje van Afrika. Ongelofelijk toch, die techniek!

Daarnaast heb ik ook een fiets gekocht: een zware, maar stevige tweedehandse mountain bike met 24 versnellingen! De fiets kost dubbel zo veel als een nieuwe Chinese fiets, maar de verkoper zelf vertelde me dat die niet te betrouwen zijn. Een Guatemalteekse vriendin kocht onlangs zo'n fiets en na een tocht bracht ze die al terug naar de verkoper want alles hing alweer los...

't Is zo'n schande hoe Chinezen hier in Afrika slechte kwaliteit materiaal verkopen. De Afrikanen hebben geen centen en kopen dus maar. Een schandalig voorbeeldje: onlangs las ik dat de Chinezen geleerd hebben hoe ze Keniaanse handgemaakte souvenirs moeten maken. Nu produceren ze die en masse, exporteren die naar Kenia en verkopen die daar goedkoper dan de Kenianen... Echt ongelofelijk, die Chineze copy-paste business.

Stijn

1 Comments:

Blogger Pieterjan said...

Die Chinese fietsen, zijn dat dan van die hele kleintjes ? Is misschien een gat in de markt, een velowinkel beginnen in Kigoma met degelijke belgische fietsen ! Ik zal eens contact opnemen met m'n vrienden van Granville, Oxford, l'Avenir, Norta en Minerva ... tot binnenkort dus !

8:52 pm

 

Post a Comment

<< Home