Loes en Stijn in Kigoma

Thursday, May 31, 2007

werkwerkwerk

Ik heb de blog een beetje verwaarloosd, ik weet het... Het is de laatste tijd een beetje druk geweest. Veel werk, field trips, verlengde weekends op verplaatsing, etc... Zelfs in bushland Kigoma kan een mens tijdsdruk voelen, imagine!
Mijn werk is al een heel stuk interesanter geworden. De gevechten met mijn crazy bazin zijn wat afgekoeld en ik heb een stuk meer verantwoordelijkheid naar me toe kunnen trekken. Zo zet ik bijvoorbeeld nu een project op rond 'micro-enterprise'. Ik begeleid de districten in het formuleren van werkplannen. Het is leuk werk, maar ook extreem 'uitdagend'... Aan de ene kant is het een concrete opdracht rond een onderwerp dat me heel erg interesseert en ik kan het 'veld' grondig leren kennen. Het 'uitdagende' aan de zaak is de samenwerking met de districtsmensen die heel beperkte capaciteiten hebben. Ik hoop toch een redelijk resultaat te bereiken!
Verder is alles ok in Kigoma. Water en electriciteit zijn weer bijna genormaliseerd(!) en de laatste tijd een heel aantal feestjes gehad. Voor onze 30ste verjaardagen (ai!) en in het kader van een aantal 'wazungu' (=witte) die vertrekken. Gelukkig komt er ook nieuw volk toe. De nieuwe Spaanse crowd is wel aangenaam om mee op te trekken dezer dagen.
Ik probeer snel nog een beetje meer te schrijven. Alleen al om binnenkort in Belgie niet 100 keer hetzelfde te vertellen.
Hasta pronto!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home